lördag 29 september 2012

BPH Hundudden

Susade ner till Stockholm i torsdags kväll för att beskriva BPH på fredagen. Trivs bra i den staden, men trafiken, eller snarare brist på flyt i trafiken, har jag inte lärt mig hantera. Bilburna Stockholmare är ett tålmodigt folk, påstå inget annat. För att inte fastna i morgonrusningen väljer jag att åka ner på kvällen innan.
Vi har gjort några BPHn sen i maj och det flyter riktigt bra! Vi är ett gäng som trimmat ihop oss och jobbar på effektivt. Vi har sett rädda, trygga, lekfulla, arga, oroliga, hungriga, sprattliga, förvånade, glada, misstänksamma hundar. Vi har beskrivit 80 hundar, i runda slängar, sen i maj. Massor av olika raser. Otroligt intressant att få se så många hundars beteenden. Lär mig massor hela tiden!

Barbro Ryden, driver Hundudden med den äran! Hon och jag turas om att beskriva hundarna.

 Olle, är chipkontrollant, ful gubbe och skytt.

På vägen hem svängde jag förbi Houdinis nyöppnade butik på Norrlandsgatan. Åh, rena himmelriket! Har aldrig sett så många Houdiniplagg på en och samma gång. Alla färger och i princip alla plagg i sortimentet. 
Hade kunnat spenderat huuuur mycket som helst, men nöjde mig med ett par vantar till mig, ett par i blått till Tommy som fyller i dagarna. Och en Womens High Noon Jersey, 75% merino, 25% silke. Älskar den!


Inga kommentarer: