söndag 4 mars 2012

Tränat för Anders

När jag ändå är i Varberg(ett riktigt kallt Varberg), passade jag på att ta en lektion för Anders Kjernholm. Han är en av ledarna för talangtruppen och har sett mig träna rätt mycket på de lägren.
Sist kom han med en del kommentarer som satt sig i skallen på mig. Kände att jag ville låta honom fördjupa sig i de tankarna och få mig att tänka annorlunda.
 Vi tittade enbart på fria följet, där Grym har en ojämn position och rätt stor risk för ljud, i situationer där någon annan styr mig eller vi har publik främst.
Anders kikade på hur det såg ut och konstaterade direkt att hans fram/högerdrift som jag jobbat länge med att försöka belöna bak, inte skulle belönas av/hos mig utan externt. För att ännu mer få honom att tänka tvärtom. Hans aktivitetsnivå ska sänkas rätt mycket, alltså bara godisbelöning ett tag nu.
Vi jobbade även en del med att förekomma ljud med att ändra förväntan på fotposition, starter, tempominskningar och svängar.
Nu har vi ca två månader till nästa tävlingsstart. Fram till dess ska jag följa en långsam plan till ett myyyycket tryggare, säkrare och tystare fritt följ!
Känns bra!

Inga kommentarer: