tisdag 28 juni 2011

Pumpa lite

Det har varit en helg, full av fart och aktiviteter. Jag har jobbat förmiddagar, firat midsommar och umgåtts. Men väldigt lite hundträning, inte bra!

På midsommardagen smet vi. Grym och jag smet iväg ensamma, för lite kvalitetstid. I Trödjegropen road vi oss med att träna delar i framåtsändandet. Vi slipar för tillfället "gå-sakta-ifrån-mig-delen", med inkallning och vidhängande bus som belöning.Det har varit svårt, men börjar släppa. Han anstränger sig för att gå saaaakta, en bit framför mig, med öronen bakåtstrukna och väntar, väntar på inkallningen och exploderar när den kommer. Han börjar tycka det är häftigt! 
Vi gjorde nåt uppletande och pulsade lite i vatten. Eller han fick kämpa på med uppletande i sanden och med pulsandet, jag stod lugnt och tittade på. Två flugor på smällen, liksom!

Inga kommentarer: