torsdag 22 juli 2010

Gröna fingrar

Jag erkänner. Vi har givit oss in i villaområdets tävling om finaste trädgården. Inte så storslaget, men ändå. Jag kan inte skryta med gröna fingrar men jag tycker det är så fint med blomsterprakt i trädgården. Det är inte så kul att planera det och göra det men jag myser när det är klart. Ungerfär som när man byter gardiner och kuddar. Det är inte så många som märker det men jag myser på att det är fint när det är klart. Så är det med min trädgård oxå. I vanliga fall tycker jag att det är fint med lite pelargoner och lobelia, men nu har jag ansträngt mig lite.
I år har jag tagit mig tid att planera ett land och dess innehåll. Växter som blommar på olika tider, de har olika höjder och utbredning. O allt är perenner, så förhoppningsvis kan jag bara njuta nästa sommar.
Ett gullnattljus med ett kaukasiskt fetblad i bakgrunden.

1 kommentar:

UlricaA sa...

Det kommer att bli kanon när det är klart!!!!!! det är vi heeeelt säkra på!!!!