onsdag 14 juli 2010

Egen träning

Grym är med mig på de flesta kurserna. Mycket för att han är bra att ha för att tydliggöra det jag säger, men även för att det är bra träning för honom att ligga och koppla av medan jag gör annat. Dessutom tycker jag att det är trevlig att ha honom i min närhet.
Så här ser det ofta ut på kurserna. -"När är det min tur?"
I tisdags efter två tävlingslydnadsgrupper kom några träningskompisar till regementsparken och vi tränade tillsammans. Grym var såååå nöjd över att jag ägnade mig helhjärtat åt honom i en kursmiljö.
Grym dirigerades runt träden och ibland överraskade jag honom med ett "stå", som här eller kanske ett "ligg" eller "apport".


Positionsträning med extern belöning. Han jobbar oftast med full koncentration på mig fast det ligger leksaker utlagda men här kan han inte riktigt låta bli att tjuvkika

Men det lönar sig bättre att ge mig all uppmärksamhet.

Efter en snygg"fotingång" får han mitt glada Yeah!, så han får springa och ta sin belöning som i detta fallet var en burk full i godis som han måste ha hjälp att få upp.
Han tycker det är sååå spännande när jag "krånglar" med locket innan han får vräka sig ner i burken.
Så snyggt ser det ut understundom!

Inga kommentarer: