torsdag 5 maj 2011

Genrep

Morgonpigg som jag INTE är, gjorde jag en prestation i morse. Kl. 8 var jag i skogen och lade spår. Genrepet inför lördagens tävling. Grym och jag debuterar i brukset. Appell spår i Skutskär. Känns bra att vi är på G!

Spåret var lagt för att peppa på lilla mannen, hade bundit fast godisburkar(hans absolut häftigaste belöning) i träd på några ställen, några pinnar, några vinklar och skifte från skog till äng.
Han var lite flummig i början, men tog tag i sin uppgift, efter att vi pratat igenom vem som har ansvar för vad.......
Lydnaden går såååå bra! Var till Valbo BK i kväll och körde igenom med, för honom, rätt svår störning. (Sandra och Qiwi gick över planen, pratade och placerade ut koner bl.a.)
Han höll koncentrationen såååå fint, så där är jag inte ett dugg orolig. Budföringen är också helt genomarbetad. Så får man inte säga, men jag blir mycket förvånad om det inte skull bli bra poäng där. Lattjade när de andra tränade platsliggning med skott, sen fick han avsluta med att gå till skytten som hade en GODISBURK!!!! Den grymma hunden är inte ett endaste dugg bekymrad över skotten, jippie!

Det som sker, det sker! Nu kör vi!

2 kommentarer:

busyborder sa...

STOOOOORT lycka till!!

Marie o Xit sa...

Lycka till Anna :)
vi håller tummen och tassen för er
Hälsningar Marie o Xit i Ockelbo