onsdag 20 april 2011

sjuuuk

Det är riktigt synd om mig idag! Tog mig inte ur sängen förrän vid 2-tiden, då med en Alvedon i kroppen. Superduperförkyld!!!!! Satt upp en chokladkaka på inhandlingslistan jag smsade till kära maken. En "syndomchokladkaka", tycker jag att jag behöver nu!
Ställt in en tävlingslydnadsgrupp och en privatlektion och det har inte hänt på mååånga år.
Roar mig med att lära mig nya ajfönen, det finns en del funktioner i den om man säger.
Grym har fått träna lite på balansbollen, han kan stå i samma ställning upp till 20 sekunder nu. Både liggandes och stående med frambenen på bollen och bakbenen på  golvet. Funkar också om han står på en stol med bakbenen och tassarna lite lägre, nere på bollen.
Har även börjat med en ny liten detalj idag.
På "stå-sitt-ligg" under gång i elitlydnaden ska hundens huvud vara riktat framåt fast jag går runt och kommer upp till hunden bakifrån. Det tränar vi  i TV-soffan nu. Han håller sitt huvud riktat framåt oavsett vinkel till mig. Störningarna består än så länge bara av krafs i soffan, "fel-ord", ljudet av tappad godis osv. Huvudet är still och blicken riktad framåt. Typiskt en övning som kräver koncentration, av både mig och honom. Kul enligt mig, drygt enligt  honom!

Krya på mig!

1 kommentar:

Katarina sa...

Krya på dig Anna! Glad Påsk från Katarina och Ludde