torsdag 14 februari 2013

Rensar

Jag har gjort det igen! Tagit på mig för mycket, hittat på nya roliga projekt, tänjt på dygnet lite till....
Har funderat en hel del på sistone vad som är viktigt här i livet. Varför jag gör det jag gör.
Har kommit fram till att en tung anledning är "bekräftelse". Bekräftelse för det jag gör och inte för vad jag är. 
Prestationen har blivit en drog. 
Fystränar hunden för att han ska orka prestera mer, inte för att det är så skönt att gå i skogen.
Tränar detaljer och lär honom uppskatta lek, inte för att det är så roligt utan för att det gynnar prestationen.
Träffar människor för att vi ska planera något, inte för att vi tycker om varandra. 

Så nu slår jag i bromsen och försöker hitta mig. Längst där inne. Göra saker för att jag vill, inte för att någon annan tycker att jag är bra på det. 

En av mina svåraste uppgifter i livet känns det som nu men "allt man vill man kan man".



Inga kommentarer: