onsdag 13 februari 2013

Nu räcker det!

Är så f"&//€#"t trött på snön! Helt seriöst skulle jag kunna sälja huset och flytta in till en lägenhet i stan. 
Med fjärrvärme så jag slipper gå upp i ett kallt hus på morgnarna och kånka ved varje dag.
Med obefintlig trädgård så vi slipper skotta snö. Vad ska man med en trädgård till som man tillbringar mer tid i  på vintern än på sommaren?
Jag vill sälja en av bilarna och gå eller cykla om jag ska någonstans. Trött på att skrapa rutor och fylla tanken. Om jag bodde i stan har jag cykelavstånd till allt jag vill till. Tävlingar ute i landet räcker det med en bil till!

Jag längtar till sommaren, ljumma vindar, gräs mot mina fötter, solglasögon, träffa människor utomhus, fika på uteserveringar, löpträna med fäste under skorna. Jag till och med välkomnar myggen!

Inga kommentarer: