fredag 23 november 2012

Träningsläger

Har varit i Björnidet hela helgen. Denna fantastiska träningshall som släpper in hundar. Så lyxigt att få grotta ner sig i träning inomhus.
Känner mig fortfarande lite hög efter helgens träningsläger med talanger och vår lilla spetsgrupp. Har fått det stora förtroendet att få ingå i en utveckling av talangtruppen.
Deltagarna är ev. ämnen till landslaget som landslagsledningen tror lite extra på. Vi har redan innan det här lägret setts och tränat ihop på fler läger och tävlat tillsammans mot norrmännen i somras. Känner varandra rätt bra, som hundtränare. Nu innan detta läger har vi jobbat en hel del på att svetsa gruppen och börjat coacha varandra. Den här gruppen har verkligen varit ett lyft för mig. En samling kompetenta hundtränare, tillika ödmjuka människor har fått mig att öppna upp och diskutera problem i vår egna träning som jag inte gör med med mer ett ett ytterst fåtal människor.
Vi har lika höga mål allihop med vår träning och vi är lika nördiga och träningsnördiga. Vi tänker väldigt lika i hundträning och pressar varandra i både hundträningen och vår egen utveckling. Kommer säkert att berätta mer om den här konstellationen i kommande inlägg.
Med på lägret var även 14 talanger. Som vanligt var det högt i tak både på träningarna och under de mer teoretiska passen.
Nästa gång vi ses är på tävlingarna i Björnidet den 8 december. Längtar!

Grym har skött sig strålande i helgen. Mycket av det han gör är fantastiskt bra. Han gör det mesta med stort eftertryck. MEN, detta fria följ! Det var det moment jag tog med mig i helgen för att verkligen få hjälp med. Efter en del diskussioner i vår grupp kapitulerade jag och överlät oss till mina träningskompisars goda vetande. Protesterade inte mot vad de föreslog, bara gjorde. Igen och igen. Så skön känsla att kunna ha det förtroendet för någon annan. Och vi gjorde framsteg! Rent tekniskt men framförallt vad gäller trygghet och engagemang. Tack tjejer!

Sophie och Raia

 Marika och Speja

Marie Linder  och Carma inför ögon som söker förbättring

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fantastik och välförtjänt möjlighet ni har nu Anna!
Så kul att läsa hur ni tänker och tränar de är nyttigt för oss "dödliga" :-)

Aloka och Bini