måndag 8 oktober 2012

Träningshelg

Det är mycket på gång nu. På alla möjliga plan. Helgen har varit fylld med hund och träning! Massor av träning. Grym och jag har ju blivit uppgraderade från talangtruppen ttill en slags mellangrupp. Med fortsatt stöttning och utveckling. Otroligt hedrande! Jag hoppas jag kan axla förtroendet.
Gruppen träffades för första gången i den här konstellationen. Vi drog upp lite planer, kände varandra på pulsen och tränade. Diskuterade och tränade. Funderade och kom fram till lösningar. Det här kommer att bli bra, riktigt bra!
Grym som landat hos Sophie under en av våra diskussioner.

 Kanelbullens dag måste såklart firas, även om vi gjorde en dag försent.

Färden gick vidare till Skinnskatteberg och Pensionat Udden. Ett underbart litet pensionat vid en sjö, med vita lakan som luktar underbart, fantastisk miljö och utomordentlig mat. Besök det om du har möjlighet.


Det absolut bästa med Pensionat Udden är Jonas Gustafsson. Inom vallningen, är han den enda jag med fullt förtroende vänder mig till. Bäst!

Vi jobbade med Gryms engagemang mot fåren. Han tar inte tag i djur som jag är van vid, kräver en hel del stöttning men är inte jätteintresserad. Som Jonas uttryckte det på sin säregna skånska: Han kan nog kanske lära sig att hantera djur, men jobbar fan hellre med dig!
 Vi provade lite olika grepp och kom fram till några strategier som jag ska fortsätta utveckla hemma.

1 kommentar:

Frida sa...

Låter som en alldeles underbar helg, hundträning och vallning! :D