söndag 8 juli 2012

Tävlat igen.....

Nu har det varit mycket tävlingar på slutet, vi börjar kännas oss slitna båda två tror jag. Mycket tävling innebär mycket träning, innebär mycket energi och ständig omladdning. Mina mål är höga och Grym hakar på! 
Innan tävlingarna värmde vi upp med katastrofutföranden på både det ena och det andra. Jag orkade inte greja till det och kände att Grym inte heller skulle må bra av att nöta och ev. göra fler fel. Visade istället mycket lättare varianter och vi var båda glada inför lottning och start.
 Startnummer fem, rätt bra för oss. Vi har gott om tid för uppladdning eller i vanliga fall för uttömning. Idag struntade vi i bådadera och satt oss i bilen och boundade i stället. Och funderade om jag skulle tävla i linne och frysa för att ha nåt torrt att sätta på mig efteråt. Eller om jackan skulle få ta smällen och hoppas på att den skulle hålla mot. Taggade? Snarare beslutsamma....
Innan start körde vi lite koncentrationsövningar och lattjade lite med boll. Sen gick vi in och levererade!
Grattis till Marie och Birgitta till fina rundor med första pris som resultat. Foto: Jennie Siggstedt.
Trängde lite på fria följet, missade ett skifte på Z. Sen gick resten som smort. 296 poäng, vinst och antagligen i hamn med årets mål. Att kvala till SM 2013. Borde räcka med de poäng vi har nu. Jag kommer att tävla två tävlingar i augusti och september. Båda rankingtävlingar. Sen får det vara för i år. Nu ska vi få en välförtjänt vila. Pilla med nya detaljer, fixa till lite tokerier som kommit på vägen, ladda upp vissa beteenden. Och valla.  
Hemma väntade mupparna på loftet. Ipz favoritposition, full koll på omgivningen. Bagge har tagit efter och är rätt nöjd med att betrakta folket som går förbi på gatan.

3 kommentarer:

Birgitta & Lizzie sa...

Åh som ni levererade !!!! Det är en fröjd att se Grym och dej på "banan" !!!!

Stort GRATTIS igen från Birgitta & Lizzie !!

PS Ska höra med Jennie om jag kan få "sno" bilden, eftersom vi inte har nån egen pallbild från dagens tävling ;-)) DS

UlricaA sa...

GRATTIS! Ska du söderöver snart? behöver lite coaching...vi har kört fast :O)

Mia sa...

Kommer heja mig blå över er under SM 2013!! Ni är fantastiska ihop du och Grym!