fredag 25 september 2009

Bygga muskler

Har varit till min favoritKarin idag. Karin hjälper både mina hundar och mig när det sitter fast i ryggen, muskler är snedbelastade och bäckenet skevar. Otroligt duktig på kropp och själ.
Nåväl, idag var vi där utan att ha ont. Karin har en ide om att jobba med vikter och träning av hund för att bygga muskler som annars är svåra att komma åt.
Såna muskler som behövs för att hålla ihop en aktiv hundkropp. Vi har träffats några gånger, lagt våra kloka ihop och försökt få ihop någon slags dräkt som det går att sätta vikter på, precis där de behövs.
Nu provade vi ut ställen på ett täcke som passar Ipz bra. Vi mätte hennes lårmuskler, skiljde 8 mm på höger och vänster. Marginellt tyckte jag, hjälps upp av 1000 situps tyckte Karin.  Vi mätte bogmusklerna, lika stora och midjan-korset. Jag ska försöka sy en kroppsstrumpa och placera ut vikterna där Karin märkt ut. I en månad ska hon nu promenera 20 minuter/dag med vikterna innan vi mäter musklerna igen för att se effekten.
Syftet är att hitta ett effektivt sätt att bygga muskler för att förebygga och reparera skador.
Återkommer med resultat.......

2 kommentarer:

Piakvinnan sa...

Ja det måste du absolut göra! Hålla oss uppdaterade. Mycket, mycket intressant.

Och i ärlighetens namn, så tror jag att jag skulle behöva en sån där kroppsstrumpa också. Hoppas det i så fall följer med en varningstext eller bruksanvisning, så man vet när man vågar använda den. Vid mörkrets inbrott misstänker jag..

På väg mot min dröm sa...

Gud vad intressant!