tisdag 28 december 2010

Åre i mellandagarna

Förvånansvärt mycket folk i backarna i Åre fast det är mellandagar, rätt lite snö i backarna. Temperaturen är ok. I dag har tjejerna gymmat och besiktat saunaland, betyg godkänt.
Tommy och jag tog en promenad upp till Åre Fjällgård som är slutstation för bergbanan. I min värld känns en promenad utan hund rätt onödig, men det kröp i kroppen av energi så vi hamnade där. Middag på "Broken" inne i Åre by, nice! Snöskoter, skidor, flygplan, ingemar-stenmark-tröja osv osv i taket, lilla kusin Herman, snart tre, var helt hänförd.
Kan så där i förbifarten nämna att jag spöade resten av the Hilding family i minigolf. Har svårt att inte plocka fram tävlingsdjävulen och koncentrera mig på ett bra resultat.....
I bilen på väg upp hörde jag en intervju med Therese Ahlshammar och hon pratade just kring detta"vinnarfenomen". Hon ansåg sig ha mognat en del de sista åren, hittat sig själv åsså, vilket innefattade att hon lagt den allmänna vinnarinstinkten (läs monopol och cykla i kapp) på hyllan för att koncentrera sig på viktigare vinster, som VM och OS t.ex.
Riktigt så långt har inte jag kommit i min mognad ännu ;o) Piskade även Mimmi i fotbollsspelet, men tyvärr fick jag se mig slagen av kära maken i samma spel. Men man lär ju bjuda till i bland för husfridens skull.....

Inga kommentarer: