onsdag 17 november 2010

Vilket år!

Idag fyller Grym 1 år! Hipp, hipp!

Jag ser med glädje och kärlek tillbaka på allt som jag fått vara med om tillsammans med Grym! Vilken otrolig hund, jag är oändligt tacksam att jag fick möjligheten att köpa honom av Josefin Gunnarsson, Kennel Busyborder

Grym 6 veckor, när vi träffades första gången. Jag försökte vara objektiv och verkligen utvärdera vad jag såg i valparnas relation och beteende till varann och mamma Busy agerande mot respektive valp. Grym var den lagoma hanvalpen, lekte gärna med de andra på ett bra sätt, svarade inte om nån blev arg på honom, han var tydligt bekräftande mot Busy. Sånt tycker jag om! Fast ska jag vara riktigt ärlig, var det kärlek vid första ögonkastet! Den känslan består kan jag säga!

Vintern var onödigt kall när han kom i januari, så det blev mycket inomhusträning, "fika på café träning" och "åka till boulongern och snabbt hitta andra hundar att hälsa på och inte hälsa på" innan han fick kramp i tassar och hellre satt innanför jackan.
Han utvecklades till en klurig liten valp som aktivt försökte lösa hur man skulle få mig att belöna.

Vi startade upp sökträningen med unga "racerhunden", kan bli riktigt bra på framtiden!

Han presenterades för får och vi startade träningen pyttelite. Han vet att han kan påverka fåren att flytta på sig men inget mer. Vallningsträningen kommer att hamna mer i fokus nästa säsong.

Grym har tävlat både lydnadsklass 1 och 2 med första pris under senhösten. Stolt är ordet!
Hade inte riktigt räknat med det, men är glad att ha det gjort inför vårsäsongen.
Jag har bott ihop med, tränat och tävlat med rätt många hundar. En del har bara passerat, flera har jag utvecklats mycket av, andra har jag nått oanade framgångar med.
Men Grym toppar listan på hur nära hjärtat en hund kan placera sig!

4 kommentarer:

Åsa & Bråkstakarna sa...

Grattis lille brorsan!!

Eva H. sa...

Grattis till dej och Grym!Skoj att se och höra om den lille rackaren.Mysig kille och duktig matte!Tänk vad fort ett år går!

Sandra sa...

Grattis till Grym:)
Kram från oss

Malou sa...

Grattis!! Roligt att ni trivs såååå bra tillsammans